První spuštění aplikace
Obsah
1. Úvodní obrazovka
Po spuštění programu se zobrazí úvodní obrazovka, na níž je nutné:
- zadat uživatelské jméno, pod nímž bude uživatel vystupovat.
- zvolit roli, dle které dojde k výchozímu rozmístění oken aplikace, a přípravě uživatelského rozhraní
2. Úprava nastavení
Před prvním spuštěním doporučujeme provést také kontrolu a případnou úpravu parametrů v nastavení. Pro podrobný popis možností nastavení navštivte stránku Možnosti nastavení. Body 2a. - 2c. pouze vyzdvihují nejdůležitější parametry.
2a. Změna jazyka (volitelný krok)
Výchozím jazykem aplikace je angličtina. Doporučujeme však v menu nastavení změnit jazyk na češtinu (pro uplatnění změny jazyka je nutné aplikaci restartovat).
2b. Kontrola systémového nastavení (volitelný krok)
Dále doporučujeme před vlastním spuštěním zkontrolovat, zda jsou správně nastaveny cesty k aplikaci UltraGrid, případně je opravit. To bude nutné zejména v případě, kdy je klient aplikace CoUnSiL instalován do jiných než předem definovaných cest.
Obrázek níže ukazuje stav, kdy cesty k souborům jsou chybné. V takovém případě se nepodaří korektně připojit klienta do virtuální místnosti.
Následující obrázek pak ukazuje situaci, kdy cesty k souborům jsou správné.
2c. Volba vstupních a výstupních zařízení (volitelný krok)
Před vlastním spuštěním je vhodné zkontrolovat, případně nastavit vstupní a výstupní zařízení. Na druhé záložce v menu nastavení:
- zkontrolujte, zda je vybrána kamera, případně nastavte vhodné rozlišení a snímkovací frekvenci
- v případě použití mikrofonu (týká se zejména učitele a tlumočníka, volitelně pak i studentů) zkontrolujte také vstupní a výstupní audio zařízení
- v případě klienta pro učitele je také vhodné zkontrolovat zařízení pro snímání obrazu z počítače, jeho rozlišení a snímkovací frekvenci
Poznámka: Pokud není pro Audio vstup a výstup k dispozici žádné zařízení a pro volbu kamery je k dispozici pouze volba testcard, je s největší pravědpodobností chyba v nastavení cesty k nástroji UltraGrid. Nastavte dle pokynů v 2b.
3. Volba serveru
Následně lze pokračovat na následující obrazovku, kde si uživatel vybírá server, k němuž se chce připojit.
4. Výběr místnosti
Po zvolení serveru si klient (na pozadí) stáhne ze serveru informace o dostupných virtuálních místnostech. Stisknutím tlačítka Start se uživatel připojí do zvolené videokonferenční místnosti.
Po připojení do virtuální místnosti se na obrazovce zobrazí menu aplikace a minimálně jedno okno z kamery (z vlastní, tzv. self-view). V případě, že se účastník připojil do místnosti v níž jsou již připojeni další účastníci, zobrazí se také okna se záběry jejich kamer.